Головна » Файли » Мої файли

Гендерне виховання дітей дошкільного віку.
16.02.2012, 15:08

Підготовку дітей до виконання свого життєвого призначення, різних соціальних ролей - мужнього сина, турботливої доньки, доброго брата чи сестри - треба починати з раннього віку, коли починає формуватись особистість.

Метою гендерного виховання є:

-формування правильного розуміння ролі чоловіка і ролі жінки у суспільстві;

-формування моделі поведінки певної статі;

-прищеплення культури взаємовідносин статей.

  З огляду на це перед педагогами дошкільного закладу стоять такі завдання з гендерного виховання дошкільників:

- виховувати у дітей стійкий інтерес і позитивне ставлення до себе як обєкта пізнання;

-поглиблювати знання про розподіл усіх людей на чоловіків і жінок, про зміст понять "хлопчик", "дівчинка", сприяти статевій ідентифікації;

-правильно і компетентно реагувати на прояви сексуального розвитку дітей різних статей;

підтримувати фізичне і психічне здоров'я дітей, радість світосприйняття. оптимістичне ставлення до навколишнього світу;

-створювати умови для набуття досвіду відносин з навколишнім світом у цілому і світом людей зокрема;

-ознайомлювати з основними функціями сім'ї як психологічної групи і соціального інституту;

-закладати основи виконання відповідних своїй статі соціальних ролей.

  У нашому дошкільному закладі питання гендерного виховання починаючи з раннього віку є частиною усіх видів діяльності дітей. На заняттях з різних розділів програми, під час образотворчої, трудової та ігрової   діяльності діти засвоюють загальноприйняті норми поведінки, зміст і особливості виконання певних соціально-статевих ролей.

  Починаючи з середньої групи, ми прововодимо з дітьми спеціально організовані заняття, спрямовані на реалізацію завдань гендерного виховання, адже діти 5 року життя мають деякі уявлення про особливості соціальних взаємовідносин між жінками і чоловіками.

  Роботу з гендерного виховання проводимо комплексно, використовуючи різні методи, спеціально підготовлені та природні ситуації. що виникають у процесі життєдіяльності. Усю роботу з гендерного виховання дітей дошкільного віку ми здійснюємо, дотримуючись таких принципів:

-активності - використання будь-яких ситуацій у житті дитини для формування у неї правильних установок щодо своєї статі і вироблення відповідної рольової поведінки;

-реалістичності - формування реалістичного розуміння статевої диференціації;

-адресності - врахування не лише статі і віку дитини, а й її психічного та фізичного розвитку, соціального і культурного рівня;

-неперервності - послідовне врахування накопичених знань і соціального досвіду дитини, починаючи з раннього дитинства;

-довіри - базування відносин між дитиною та педагогом на довірі, яка можлива лише за умови серйозного ставлення педагога до інтересів дитини, її бажань та проявів статевої поведінки;

-моральної чистоти - виховання моральної особистості, у якій домінують якості, що формують хлопчика як майбутнього чоловіка, а дівчинку - як майбутню жінку.


Категорія: Мої файли | Додав: dnz№9
Переглядів: 5896 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.8/9
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: