Головна » Файли » Мої файли

"Пісочна терапія (сендплей)".
23.02.2012, 15:39

Немає в світі нічого простішого і доступнішого, живішого і об'ємнішого, зручнішого і різноманітнішого за пісок. Ідея пісочної гри чудова, оскільки пісок є тим дивовижним природнім матеріалом, який здатний водночас предавати багато чого: відчуття розмаїття природи, можливостей свого тіла, сутності життя безліччю форм.

  Пісок є чудовим засобом для розвитку та саморозвитку дошкільників, а гра з ним позитивно впливає на їхній емоційний стан.  Відомі з давніх часів ігри з піском, чи не найулюбленіші ігри дітей, прості й недорогі в організації. А головне дають величезний розвивальний і корекційний ефект.

  Пісок складається з окремих пісчинок, які символізують індивідуальність людини, а піскова маса - життя у Всесвіті. Пісочна терапія - це лікувальний метод, що активізує психічну енергію і відкриває перед людиною можливість до змін. Уперше пісочну ігротерапію запровадила у 1929 році дитячий психотерапевт М. Ловенфельд у Лондонському Інституті Дитячої психології. Розроблена нею техніка "побудови світу" отримала популярність. У 1935 році вона опублікувала книгу, що мала назву "Гра в дитинстві". Ця робота була помічена К. Г. Юнгом, і він запропонував своїй учениці Дорі Калфф приділити особливу увагу дитячій грі на піску. Саме вона ввела термін "пісочна терапія". Дора Калфф стверджєувала, що під час пісочної терапії розвивається самоусвідомлення дитини. Відомий американський педагог С. Куломзін відзначає: "Пісочниця не тільки розвиває творчий потенціал дитини, активізує просторову уяву, образно - логічне мислення, тренерує дрібну моторику рук, але ненавязливо, поволі, поволі налаштовує дітей на осягнення моральних істин, поняття про добро і зло, сприяє побудові гармонійного образу світу".

  Пісок часто діє на дітей, як магніт. Перш ніж малюки усвідомлять, що роблять,їхні руки самі починають просіювати пісок, будувати тунелі, горки тощо. Якщо під рукою є мініатюрні фігурки, іграшки, тоді з'являється цілий світ, розігруються вистави - дитина повністю занурюється в гру. Психотерапевти твердять: пісок, який має властивість пропускати воду, так само поглинає і негативну психічну енергію, тож взаємодія з піском очищує енергетику людини, стаділізує її емоційний стан. Використовувати піскову терапію можна з дітьми різних вікових груп. Таким чином, спостереження і досвід доводять: гра з піском позитивно позначається на емоційному самопочутті дітей і дорослих, що робить її чудовим засобом для "турботи про душу" (саме так перекладається термін психотерапія)

 Гра з піском має дати дитині можливість позбутися психологічних проблем за допомогою перенесення їх на зовні, на площину пісочниці, у світ фантазії і формування відчуття контролю над своїми внутрішніми почуттями і мотивами. Граючи з піском, малюк може виразити свої емоційні переживання, звільняється від страхів, пережите не завдає йому психічної травми. Завдання пісочної терапії узгоджуються з внутрішнім прагненням дитини до самоактуалізації. Мета такої терапії - не змінювати дитину, не прищеплювати їй якісь спеціальні поведінкові навички, а дати їй можливість бути самою собою, самовиражатися.

  У багатьох випадках гра з піском є провідним методом корекційного впливу (як наприклад, при емоційних і поведінкових порушеннях невротичного характеру). В інших випадках це допоміжний засіб, що дає змогу стимулювати дитину, розвинути її сенсомоторні навички, знизити емоційне напруження.

  Найсприятливіший для сендплею - саме дошкільний вік. Часто маленькі діти не спроможні передати свої переживання через недостатній розвиток вербального апарату, бідність уявлень чи затримку розвитку. У таких випадках пропонована техніка виявляється вельми корисна - маніпулюючи різними предметами, піском, водою, конструктивними й пластичними матеріалами для них- найприродніша діяльність, що особливо важливо за наявності в дитини мовних порушень. Граючись з піском, малюк почувається господарем свого маленького світу, режисером дійства, що розігрується на пісочному полі. Доцільно давати дітям для ігор з піском різні дрібні фігурки, іграшки тощо. Гра в піску з фігурками особливо ефективна в роботі з дітьми, які не вміють висловити свої переживання. Малюки із заниженою самооцінкою, підвищеною тривожністю та сором'язливістю зазвичай охоче обирають фігурки і зосереджують на них свою увагу. Діти ж з нестійкою увагою дуже експресивні: гра дає їм багато кінестичні відчуття.

  Метод сендплею надає необмежені  можливості для організації інтегрованої діяльності дошкільнят. Тому дуже доцільно мати в групах пісочниці цілий рік як важливий елемент розвивального середовища, де можна вільно творити, не боячись щось зіпсувати чи зламати.




Категорія: Мої файли | Додав: dnz№9
Переглядів: 7727 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.1/11
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: