Головна » 2017 » Січень » 26 » «Казка вчить, як на світі жить»
10:39
«Казка вчить, як на світі жить»

«Театральна вистава розкриває перед дитиною

весь світ засобами мудрої та вічної казки,

розвиває творчі здібності особистості,

а найголовніше, виховує справжню людину».

С. Русова

 

Театралізована діяльність - найпоширеніший вид дитячої творчості.

Вона формує досвід соціальних навичок поведінки завдяки тому, що кожен літературний твір або казка для дітей дошкільного віку завжди мають моральну спрямованість (дружба, доброта, чесність, сміливість та ін). Завдяки казці дитина пізнає світ не тільки розумом, але й серцем. І не тільки пізнає, але й виражає своє ставлення до добра і зла. Улюблені герої стають зразками для наслідування. Саме здатність дитини до наслідування дозволяє педагогам через театралізовану діяльність надавати позитивний вплив на дітей.

Виховні можливості театралізованої діяльності широкі. Беручи участь у ній, діти знайомляться з навколишнім світом у всьому його різноманітті через образи, фарби, звуки, вміло поставлені запитання змушують їх думати, аналізувати, робити висновки і узагальнення. З розумовим розвитком тісно пов'язана і вдосконалення мови. У процесі роботи над виразністю реплік персонажів, власних висловлювань непомітно активізується словник дитини, вдосконалюється звукова культура мовлення, її інтонаційний лад. Виконувана роль, промови, репліки ставлять малюка перед необхідністю ясно, чітко, зрозуміло висловлюватися. У нього поліпшується діалогічна мова, її граматичний лад.

Розуміючи значення театралізованих ігор в вихованні та навчанні дитини дошкільного віку, я використовую їх у своїй роботі. Завдання, які я ставила перед собою, полягали в тому, що створити умови для розвитку творчої активності; долучити до театральної культури; забезпечити її взаємозв'язок з іншими видами діяльності в єдиному педагогічному процесі.

У своїй групі в першу чергу я створила певні умови для розвитку театральних здібностей дітей: куточок масок, пальчиковий театр. З допомогою настільного, пальчикового театру, фланелеграфа, ігор-драматизаций я пробуджувала в дітей бажання бути артистами.

В ранньому віці найбільш простий і самий цікавий вид театру - пальчиковий. Гра з пальчиками - перший крок, знайомство з першою грою умовністю. Це театр без атрибутів, але з самим головним героєм і його життям.

Дивно, але цю непросту умовність без праці сприймає дитина. Паралельно з цим успішно драматизує знайомі вірші і потішки. Займаючись з дітьми, я прагнула допомогти їм самостійно знайти виразні особливості для своїх героїв, використовуючи міміку, ігрові імпровізації. Така ж робота триває і в молодшій групі, діти з радістю одягають маски та обігрують знайомі казки.

Робота з розвитку у дошкільників творчих здібностей у процесі театралізованих ігор приносить свої плоди: у дітей активізується і збагачується словник, вони стали вільнішими, розкуті в спілкуванні, а головне, вони відчувають емоційний підйом.

При слові «театр» їх очі загоряються радісними іскорками, а обличчя світяться посмішкою.

 

Вихователь ІІ молодшої групи  ДНЗ №9

Полівода Наталія

 

Переглядів: 301 | Додав: dnz№9 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: