Головна » 2020 » Березень » 18 » Консультація вчителя-логопеда для батьків «КАЗКА, ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ»
11:52
Консультація вчителя-логопеда для батьків «КАЗКА, ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ»

В останні роки спостерігається стійке зростання порушень мовлення у дітей. Причому, характер мовленнєвих патологій став складнішим і, в основному, має комбіновану форму: у дітей одночасно порушуються мова, розвиток вищих психічних функцій, стан загальної та дрібної моторики, орієнтування в просторі, емоційно-вольова сфера, творча активність.

Шановні батьки! Якщо ці порушення вчасно не виправити в дитячому віці, то потім виникають труднощі спілкування з оточуючими, заважаючи дітям повною мірою розкрити свої природні здібності та інтелектуальні можливості. Все це підштовхнуло мене до пошуку нових методів і форм у логопедичнiй корекційній роботі.     

Що таке казкотерапія? Чим корисна казкотерапія для дитини?

Суть методу - використання казки як робочого інструменту.    

Казка ― одна з перших мов, яку розуміють діти. Казка є найбільш універсальним, комплексним методом впливу в корекційній роботі. Адже казка – це образність мови, вона розвиває мову. Казка - психологічна захищеність, оскільки формує віру в позитивне вирішення проблем

. І нарешті, казка лікує душу! Сьогодні ми співвідносимо з цим явищем термін – казкотерапія.

Казкотерапія - метод, що використовує казкову форму для інтеграції особистості, розвитку творчих здібностей, розширення свідомості, вдосконалення взаємодії з навколишнім світом.Всі діти з порушеннями мовлення швидко відволікаються, стомлюються, не утримують в пам'яті завдання. Не завжди доступні дітям логічні і часові зв'язки між предметами та явищами. Саме ці особливості мовних порушень диктують основну мету використання прийомів казкотерапії: всебічний, послідовний розвиток мови дітей та пов'язаних з нею психічних процесів.

Чому варто спробувати метод казкотерапії вдома?

 Мабуть, тому, що саме казка м’яко, але дiєво допоможе дитинi зрозумiти чимало речей, якi нам здаються простими та логiчними, а малюку, що не має життєвого досвiду,- досить складним.

Казка розповiдає нам iсторiю, яка дає дитинi певнi моделi поведiнки, варiанти розв’зання рiзних питань. Для дитини вона – абетка моральностi. У казцi все зрозумiло дитинi, усе зображено великими мазками – видiляється головне, герої – носiї якоїсь однiєї риси – розуму, мужностi, чесностi, боягузтва або хитростi. Це розмаїття образiв близьке дитячому сприйняттю. Дефектологи та психологи переконані, що казкотерапія виробляє сильний оздоровчий ефект на дітей з мовними відхиленнями. Занурення в казковий світ дозволяє дитині використовувати мовний апарат набагато активніше.

Коли батьки читають або розповідають казку, дитина, наслідуючи героїв, часто користується яскравими красивими мовними зворотами. Це дає прекрасну можливість оволодіти рідною мовою. Саме тому батьки беруть в помічники казку, тому що вона багата живими гарними зворотами, влучними порівняннями.

Казку можна підібрати під будь-яку найскладнішу ситуацію, в ігровій манері ми можемо ненав'язливо навчити дитину нормам поведінки, визнаним у суспільстві. Під впливом казкотерапії дитина коригує свою поведінку м'яко і без потрясінь.

Нерідко, батькам доводиться змінювати зміст казки через неадекватнi реакції одного з дітей на сказане чи побачене. Реагуючи на настрій малюків, іноді необхідно змінити перебіг подій в казці або додати додаткового несподіваного героя. Все це можна здійснити під час інсценування казки або простого розповідання.

Діти з задоволенням запам'ятовують невеликі віршики і римовані фрази і згодом, часто повторюють їх, тим самим тренуючи свій мовний апарат.

Казка, пережите на власному досвіді, залишає незабутнє враження в пам'яті дитини, відчуття пережитого дива і свята.

Батьки, пам*ятайте! Казки розвивають фантазiю, упевненiсть у своїх силах, формують характер маленької людини. Найелементарнiшi та водночас найважливiшi уявлення - про розум i безглуздiсть, про хитрiсть i прямодушнiсть, про добро i зло, про героїзм i боягузтво, про доброту й жадiбнiсть – лягають у свiдомiсть i визначають норми поведiнки дитини. Висока художня досконалiсть i наявнiсть сприйняття дитиною дошкiльного вiку зробили казку важливим засобом виховання та навчання.

 

Переглядів: 10 | Додав: dnz№9 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: