Головна » Статті » Мої статті

Інноваційні технології розвитку наймолодших в дошкільному навчальному закладі №9 «Теремок».

 Музейна педагогіка – це наукова дисципліна на перетині музеєзнавства, педагогіки й психології, яка розглядає музей як освітню систему.

          У своєму закладі ми створили три роки тому міні –музей. Запитаєте для чого?

Ми провели анкетування і з'ясували, що велика частина вихованців дошкільного закладу жодного разу не була в музеї. Причини різні. Багато батьків вважають, що дошкільнятам ще рано відвідувати такі установи і мотивують це так: «Малі і нічого не зрозуміють, чого дарма час витрачати». А ще багатьом татам і мамам просто не приходить в голову ідея такої подорожі.
        Як же привернути увагу батьків до музеїв? Пряма агітація тут навряд чи допоможе. Тому для початку ми вирішили створити власний «музейний комплекс».  Голосно сказано!

Ми поставили перед собою завдання - дати нашим дітям знання про працю й побут наших предків, донести до  вихованців красу і велич народної творчості. Хочемо, щоб наші діти росли не байдужими до рідної землі, щоб уміли берегти найкращі традиції минулого. Адже Україна з давніх – давен славиться розмаїттям народних свят, звичаїв, обрядів. Про це  стверджує Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

Звичайно, в умовах дошкільного закладу неможливо створити експозиції, що відповідають вимогам музейної справи. Тому ми назвали їх «міні-музеями». Частина слова «міні» у нашому випадку відображає і вік дітей, для яких вони призначені, і розміри експозиції, і певну обмеженість тематики.

 Це – лялька-мотанка та українська народна вишивка.
      Важлива особливість цих елементів розвивального середовища - участь в їх створенні дітей і батьків. Дошкільнята відчувають свою причетність до міні-музею: вони беруть участь в обговоренні його тематики, приносять з дому експонати. Діти старших груп проводять екскурсії для молодших, поповнюють їх своїми малюнками. У справжніх музеях чіпати нічого не можна, а от у міні-музеях не тільки можна, а й треба! Їх можна відвідувати кожен день, самому змінювати, переставляти експонати, брати їх в руки і розглядати. У звичайному музеї дитина - лише пасивний споглядач, а тут він - співавтор, творець експозиції. Причому не тільки він сам, але і його тато, мама, бабуся і дідусь. Кожен міні-музей - результат спілкування, спільної роботи вихователя, дітей та їх сімей.

У музеї проводимо заняття з зображувальної діяльності,  заняття гуртків,                             

 (заняття-екскурсії). І це цілком закономірно, так як музейна експозиція та екскурсійний метод взаємопов'язані.

         Створення музею – це ініціатива всього колективу дошкільного закладу. А от системно працює над цією проблемою, узагальнює та описує досвід роботи вихователь Окуневська Людмила Михайлівна.  У серпні 2015 року був проведений Всеукраїнський конкурс « Музейна педагогіка в дошкільному закладі», на який відправили творчі надбання педагога. І результат приємний для колективу. Людмила Михайлівна стала дипломантом цього конкурсу і отримала диплом.

         Вітаємо вихователя! Праця колективу оцінена! Користь для наших вихованців велика!

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: dnz№9 (06.11.2015)
Переглядів: 171 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: