Головна » Статті » Мої статті

Я і світ економічних цінностей (рання профорієнтація дошкільників засобами економічного виховання) Вихователь: Корнійчук Ніна Василівна

Програмовий зміст:

  • Розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, увагу, уяву.
  • Активізувати і збагатити словник дітей прикметниками і дієсловами за даною темою.
  • Виховувати бережливе відношення до природних багатств, зокрема води.
  • Познайомити дітей з економічною концепцією «хочу» і «потрібно». Усвідомити різницю між цими поняттями, зрозуміти різницю між  цими поняттями і взнати що таке «потреби».
  • Формувати знання дітей про значення води в житті людини, вчити берегти і економити воду. Познайомити з властивостями води.

Хід заняття

Вихователь: Діти давайте привітаємось

                                 Добрий день, діткам малим

                                 Добрий день, дорослим усім

                                 Добрий день, сонечку ясному

                                 Добрий день садочку прекрасному

                                 Сюди, туди поверніться

   Й один одному всміхніться

                                 Ти, ми, ви і я – разом дружна ми сім’я

Діти сьогодні у нас дуже цікаве заняття. Ви сьогодні – мандрівники, а я ваш екскурсовод і ми вирушаємо в умовну мандрівку. Що ви хочете  взяти з собою в дорогу?

Діти: Хочу взяти ляльку.

  • Хочу взяти машину.
  • Хочу взяти цукерки.

(Викликаю всіх дітей)

Вихователь: Малята, ви так багато хочете всього взяти, що ми всього не донесемо, адже ми будемо  мандрувати пішки. Тому давайте візьмемо лише те, без  чого людина не може обійтися.

Діти: Вода, їжа, одяг, житло

Вихователь: Правильно. Діти, от ви назвали, що ви хочете взяти з собою і те, що необхідно  взяти. Що це таке для людини.

Діти: Це потреба

Вихователь: А що таке потреби?

Діти: Потреби – це  все те, що необхідно  людині для життя.

Вихователь: А які головні потреби «хочу» чи «потрібно»

Діти: «Потрібно»

Вихователь: А чому?

Діти: Без них людина не може жити

Вихователь: Давайте ще раз  пригадаємо головні потреби.

Діти: вода, їжа, одяг, житло – головні потреби людині.

Вихователь:  Молодці. Давайте уявимо, що ми все необхідне взяли і вирушаємо  в мандрівку. А ось і перша наша зупинка «Ігрова». Ми зараз з вами  пограємо в гру «Хочу» і «Потрібно». Я буду називати потреби. Якщо потреба «Хочу» - плескаєте в долоні, а якщо «Треба» - мовчите.

(Підвожу підсумок гри)

Вихователь: Молодці. А зараз  пограємо ще в одну гру, яка називається «Хто це». Я буду називати потребу, а ви хто її задовольняє:

Їжа – кухар

Одяг – швея

Житло – будівельник

Навчання – вчитель

Захист – поліцейський

Здоров’я – лікар

Розвага – артист

Вихователь: Молодці. А ще ми з вами вивчили пісеньку про потреби. Давайте заспіваємо:

Ми маленькі дошкільнята

Хочем бігати, стрибати

Хочем ляльки і цукерки

І машинки і планшет

Але нам потрібно пити

І звичайно в будинку жити

Їсти кожен день смачненьке

Одягатись чепурненько

Будем дружно ми зростати наші потреби розрізняти

«Хочу» - може зачекати,

А без «Треба» - не зрости

Вихователь: А тепер мандруємо дальше. Наступна наша зупинка «Економічна». Малята куди поспішають вранці наші батьки.

Діти: Тато й мама йде на роботу.

Вихователь: Для чого батьки йдуть на роботу.

Діти: Щоб заробляти гроші.

Вихователь: А для чого нам гроші.

Діти: Щоб все купляти.

Вихователь:  Тобто щоб задовольняти наші потреби. Ось подивіться на ті карточки, що я вам роздала і покладіть до кошелика ті карточки на яких зображено, що можна купити за гроші.

Вихователь: Молодці, впорались із завданням. А тепер, скажіть, як потрібно відноситись, до того що ми купляємо.

Діти: Економно. Економити.

Вихователь: А що таке економити?

Діти:  -        Не викидати їжу.

  • Не псувати іграшки.
  • Не рвати одяг.
  • Вимикати світло, коли йдеш з кімнати.
  • Закривати кран, як помив руки і т.д..

Вихователь: Вірно, малята. А для чого економити?

Діти: Щоб були гроші. Щоб можна було купити ласощі,іграшки, поїхати на море. Щоб природні багатства зберігались.

Вихователь: Правильно. Гроші потрібні щоб задовільняти не лише потреби «потрібно»,а й потреби «хочу».

Вихователь: Мандруємо дальше. Уявіть, дітки собі що нам дорогу перегородила річечка. Малята, я знаю дужне цікаву історію про річку.

Слухайте…

  • Жила була річка. А вода в ній була … а яка в ній була вода ми зараз підемо в лабораторію і дослідимо.

(На столах стоять стакани з водою і ложечкою)

Вихователь: візьміть стаканчик підніміть і скажіть , якого кольору вода?

Діти: прозора.

Вихователь: Чому?

Діти:  Видно ложечку.

Вихователь: Понюхайте. Чим пахне?

Діти: Без запаху.

Вихователь: Доторкніться до води. Яка вона?

Діти : Мокра, холодна.

Вихователь: Вилийте в інший стаканчик. Що вода робить?

Діти: біжить,тече, дзюрчить.

Вихователь:  Значить, яка вода була річечці чиста чи брудна?

Діти: Чиста.

Вихователь: Правильно, ми дослідили що водичка була чиста , її пили люди, тварини, добре жилося рибкам і водоростям. Слухайте далі що трапилось

От прийшли люди і побудували на  березі річки завод , стали в річку зливати брудну воду, почали мити машини, велосипеди, викидати сміття.

І як ви малята вважаєте , яка стала вода чиста чи брудна?

Діти:  Брудна.

Вихователь: Можна таку воду пити?

Діти: Ні.

Вихователь: Діти, це помітили і люди і почали думати що робити? Дітки, як ви вважаєте?

Діти: не викидати в річку сміття, не мити машини, не мити велосипеди, не змивати грязну воду.

Вихователь: Вірно, дітки. От люди все так як ви сказали , зробили і водичка в річці стала знову чистою. Знову люди почали її пити, ходити купатись, рибкам і рослинкам стало добре в річці жити.

Вода -  це багатство країни, без неї не можна  жити.

Вихователь: Малята. Ми вивчили з вами про воду загадки, вірші і зараз їх пригадаєм.

Якщо руки наші в ваксі

Якщо на носі сині клякси

Хто тоді наш перший друг

Змиє бруд з лиця і рук !

 

Без чого не  може мама

Ні вварити, а ні прати

Без чого ми скажем прямо

Людині помирати

 

Щоб лився дощик з неба

Щоб росли колоски хліба

Щоб пливли кораблі

Щоб варились киселі

Щоб не було біди

Жити не можна без води

 

Вода із крана кап-кап-кап

Не втрачайте воду так

А то прийде не багато літ

Води не буде, зникне й слід.

 

Вихователь: Молодці діти. Я думаю ви також  будете все це пам’ятати. От і закінчилась наша мандрівка. 

Категорія: Мої статті | Додав: dnz№9 (13.10.2015)
Переглядів: 525 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: