Головна » Статті » Мої статті

Підсумкове інтегроване заняття у старшій групі з теми «Космос» Савіцька А.

Програмовий зміст: узагальнити й систематизувати знання дітей про Космос, Сонце, Землю та інші планети. Дати дітям  елементарні знання про нашу планету Земля, її постійний рух навколо Сонця.

Закріпити уявлення про будову Сонячної системи, повторити назви планет. Закріпити знання про космонавтів, про космічну техніку!

Розвивати конструктивні здібності за допомогою конструкторів Лего,  творчу уяву, фантазію, логічне мислення.

Виховувати спостережливість, інтерес до навколишнього, до знань з космосу, навички культури спілкування. Виховувати товариськість, колективізм, інтерес до пошукової діяльності.

 

Обладнання: ілюстрації планет Сонячної системи

Малюнки із зображенням зоряної ночі, Сонця, Землі

Макет космічної ракети, макет космонавта

 

Хід заняття

 

  • Діти, подивіться, скільки гостей до нас завітало. Давайте привітаємось і подаруємо присутнім свої посмішки. (Діти вітаються).
  • Я дуже задоволена, що ви прийшли до дитячого садочка. Гадаю, що вам сьогодні буде цікаво. Зручно сідайте і будьте уважні. Я підготувала для вас загадки. Якщо ви їх відгадаєте, то зрозумієте про що ми сьогодні будемо вести мову.

 

Загадка 1

Воно потрібне для рослин,

Воно потрібне для тварин,

Воно потрібне для людини

Без нього не прожити й днини       (Сонце)

 

Загадка 2

Уночі очей багато,

Щоби зелень оглядати.

Коли ж день ясний настане,

Одне око все огляне    (Зорі, Сонце)

 

  • Так, діти, це сонце, зорі. Я приготувала вам малюнки із різними зображеннями. Зверніть увагу ось на цей малюнок. Що ви бачите? (малюнок «Ніч»). ( Я бачу багато зірок. А я бачу небо і зірки. Коли дивишся на зірки із землі, то вони такі маленькі, наче крапочки.)

 – То як ви гадаєте, діти, про що в нас буде йти сьогодні мова на занятті? (Про зірки, Сонце, Космос)

  • Вірно, про Космос. Дуже давно вчені розпочали досліджувати космос і розглядати його в телескоп. А ще запускали в космос ракети, космічні кораблі, створювали космічні станції, штучні супутники. Давайте подумаємо, і ви скажете, що таке Космос? (Малюнок)

 

Дитина 1

Космос - це простір, що з усіх боків оточує нашу планету, його можна назвати зоряною країною

 

Дитина 2

Космос – це простір, який не має кінця, це Всесвіт…

 

Дитина 3

Там суцільний морок, де дуже холодно і темно, там немає повітря.

 

  • Вірно! У космосі є багато різних планет. (Малюнок). Всі ці планети – це велика космічна родина. Кожна планета має свою доріжку по якій рухається навколо сонця. Давайте пригадаємо, які планети є в нашій сонячній системі? (Меркурій, Венера, Плутон, Юпітер, Сатурн, Марс, Нептун, Уран, Земля).
  • А хто пригадає, що таке Сонячна система? (Це сонце і планети, що рухаються навколо нього. Всі планети – це космічна родина, для яких сонечко є мамою, вони його діти, які обертаються навколо нього.)
  • Діти, а на якій планеті ми живемо? (Ми живемо на планеті Земля. Земля – це наша планета, населена людьми, тваринами, рослинами. Це наша з вами спільна домівка.)
  • Діти, а хто з вас пригадає, де знаходиться планета Земля? (У сонячній  системі у космічному просторі.) А може хто знає віршика про нашу планету Земля?

 

Дитина

Це наша домівка планета Земля

Ти гарна і зблизька, красива здаля

Дивуються інші планети всі щиро:

«Яка ж ти, сестричко, блакитна, красива»

 

  • Діти, серед планет є одна зірка, яка знаходиться найближче до планети Земля – це Сонце. (Малюнок). Діти, а що можна сказати про сонце? (Сонце таке гаряче, що освітлює та зігріває всі планети. Сонце таке велике, що може вмістити в собі дуже багато таких за розміром планет, я наша Земля. Сонце знаходиться дуже далеко від Землі, якби можна було долетіти до нього на швидкісному літаку то ми летіли б 22 роки.)
  • А що сталося б, якби зникло сонечко? Давайте пригадаємо. ( сонце дає світло і тепло рослинам, тваринам і людям; без сонця неможливе життя на Землі.)
  • Всім людям було цікаво знати, що ж робиться там, в космосі. І знайшлася смілива людина, яку назвали космонавтом. І ось вона полетіла в космос! До зірок! Може хтось пригадає, як звати першого космонавта, який полетів у космос! (Це космонавт Юрій Олексійович Гагарін). Діти, а хто перший космонавт України? (Леонід Каденюк)
  • Діти, а щоб полетіти в космос, як ви гадаєте, на чому можна здійснити політ? (На ракеті, луно ході, на космічному кораблі) (Малюнок)
  • А для того, щоб дослідити краще космічний простір є спеціальна техніка. І я хочу, щоб сьогодні кожен із вас став винахідником і зміг винайти таку техніку, якої ще не було, щоб краще дослідити космос. Займіть будь-ласка місце у нашому віртуальному планетарії, де ви будете конструювати різну космічну техніку. А тепер приступайте до роботи.

 

Звучить тиха музика діти працюють.

  • Закінчуйте роботу. Всі свої космічні конструкції ставте на космодром. А тепер розглянемо, що ви побудували?
  • Молодці, ви гарно справилися із завданням. Напевно, ви відчули себе справжніми винахідниками. Можливо. Хтось із вас коли виросте – стане справжнім космонавтом. Давайте про нас заспіваємо пісеньку.

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: dnz№9 (09.06.2015)
Переглядів: 1911 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: