Головна » Статті » Мої статті

Природничо-дослідницька діяльність в пізнавальному розвитку дошкільника. «Весела насінинка» (молодший дошкільний вік)

ДНЗ №9 «Теремок», м. Славута,

Хмельницька обл., вихователь

 Конончук Людмила Іванівна

Програмовий зміст:

  • Формувати початкові форми трудової діяльності, удосконалювати способи виконання елементарних трудових дій, вміння поводитись із знаряддям праці та матеріалами, висаджувати коренеплоди.
  • Виховувати культуру практичної діяльності, формувати ціннісне ставлення та доцільну поведінку в природі. Створити сприятливі умови для збагачення життєвих вражень про природу.
  • Розвивати пам*ять, мислення, уважність, дрібну моторику рук.
  • Формувати гуманні почуття, елементарні уявлення про доброту, чуйність, допомогу.

Матеріал: макет городу, цибуля, фартушки, палички, поливалки

Хід заняття.

В-ль: Казок немало є на світі

          І веселих і сумних

          Хіба зможемо прожити

          Ми без них?

Діти: Ні!

В-ль: Ось послухайте казочку про Мищку і насіннячко. Жила-була Мищка-трудівничка. Восени вона старанно носила собі насіннячко з поля в нірку. От і вирішила Мишка: посаджу я насіннячко біля своєї чарівної хатинки. Будуть приходити до мене друзі, я буду їх пригощати. Спушила Мишка землю та й посіяла насіннячко. Старанно поливала і виріс гарний врожай.

А давайте мит з вами підемо в гості до Мишки. Ви згідні?

Діти: Так!

В-ль: Десь у полі біля лісу

          Хатка гарна стоїть

          Біля хатки зовсім поруч

          Там струмок собі біжить

          В тій хатинці Мишка проживала

          І до себе гостей чекала.

Діти: Добрий день, Мишко!

Мишка: Добрий день, малята!

В-ль:Діти, подивіться, який гарний зелений город у Мишки. Мишко, розкажи нам, що виросло в тебе на городі?

Мишка: Ось відгадайте загадку, тоді дізнаєтеся.

               Оранжева сестриця, і в борщ і в суп згодиться.

Діти: Морква.

Мишка: Тоді відгадайте ще одну загадку

          Гнеться, в*ється на грядках, носить перли у стручках.

Діти: Квасоля, горох.

 

Мишка показує і розказує, що у неї виросло на грядках.

 

Мишка: А скажіть, малята, а це що?

Діти: Кукурудза

Дитина: У зелених сповиточках

                Злотокосих маю дочок

                Їм під осінь одягну

                Я намисто з янтарю

 Мишка: А у мене є сюрприз

                Це яєчка не простенькі

                В них цибулинки зелененькі

Дитина:  Ой даремно нарікають

                Що до сліз я допікаю

                Прожену усі хвороби

                Якщо вам я до вподоби

В-ль: Мищко, ти справжня господиня. Розкажи нашим малятам, як ти сіяла насіння, що у тебе такий гарний город.

Мишка: На городі я спушила землю, полила водичкою, зробила маленькі ямки та й посіяла насіння. Кожен день я старанно поливала водичкою..

В-ль: А це що у тебе?

Мишка: Це у мене їжачок і колобок пророщені з зерняток пшениці.

В-ль: Мишко, ми знаємо віршики про колобка та їжачка.

Дитина: Покотився колобок

               Далі стежкою в лісок

               І зустрівся ненароком

               Він із дітками з садочка

Дитина: Я колючий їжачок

                В мене шубка з голочок

                Лиш торкнешся до колючок

                Враз згорнуся у клубочок

Мишка: Молодці малята! Які ви розумні, кмітливі, чемні! А у мене є для вас подарунки. Я подарую вам насіннячко і цибулинки. Ви посадите на своєму городі. Ось це насіння моркви.

В-ль: Поміркуйте. На що схоже насіння моркви?

Діти: Воно колюче, як голки у їжачка.

Мишка: А це що?

Діти: Зернинки пшенички. Вони подібні до пиріжка. А це зернинки гороху. Вони схожі на колобка з казки.

В-ль: Дякуємо тобі Мишко за чудові подарунки. А чи не хочеш ти піти у гості до нас?

Мишка: З задоволенням.

В-ль: Ну що ж малята, повертаємось у дитячий садок. Мабуть уже притомилися. Давайте уявимо себе маленькими насінинками.

 

Фізкульхвилинка.

Насінинка я маленька

У землі я сплю гарненько

Сонце тепло пригріває,

Дощик рясно поливає

Ой і гарні ми в рядочках.

 

В-ль: Ну що ж малята, приступаємо до роботи. Будемо садити цибульку і сіяти насіння. Загорніть рукави, одягніть фартушки, візьміть в руки цибульки ось так, привітаємось з нею, покачаємо її між долоньками. Подивіться уважно на цибулинку. Якого кольору? Якої форми? Яка на смак?

В-ль: Чим корисна цибулинка? А ще в цибулинки є верхівка і корінець. (показує)

А тепер уважно подивіться¸ як я буду саджати цибулинку : беру дерев*ну паличку і роблю нею ямку. Ось так. Ямка повинна бути такою, щоб верхівку було видно із землі. А тепер корінцем донизу будемо саджати цибульку. Дивіться як я це роблю. Тепер ви зробіть так само. Пальчиком придавіть цибульку в землю, навколо присиплемо землею. А що потрібно цибулиньці щоб вона зазеленіла?

Діти: Сонечко, тепло, водичка.

В-ль: Давайте візьмемо поливалки і поллємо цибульку водичкою .

          Сьогодні малята засаджували грядку

          Цибульку садили вони по порядку

          Від праці і радість у них на лиці

          І сонце вітає малят, «Молодці!»

Категорія: Мої статті | Додав: dnz№9 (01.12.2015)
Переглядів: 254 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: